torsdag 17 november 2011

Förlänga livet del 2

Det här är en asrolig grej som jag skrattat åt tusen gånger för mig själv och som jag har fått berättad för mig. Jag minns det inte så detaljrikt framtill det komiska men i mitt huvud gick det till såhär:

Det var en vän till mig som var inne i stan. Om jag minns det rätt så hade hon en adress som hon skulle till men hon visste inte riktigt hur man kom dit. Av den anledningen gick hon fram till en bil med öppet fönster. I förarsätet sitter det en kvinna med huvudet vänt inåt bilen, allt man ser är hennes långa hår. Min vän frågar efter vägen, och får inget svar. Hon frågar en gång till, inget svar. Hon frågar en tredje gång, fortfarande inget svar. Tillslut blir hon frustrerad och säger "Hallå!!" varpå kvinnan vänder sig om, och har nos. Hon är ingen långhårig kvinna, hon är en hund. Min vän inser nu att hon står på en rätt busy gata i Stockholm och både ber om vägdirektioner och därefter höjer rösten åt någons stackars vovve... och jag fnissar ihjäl mig. Igen.

2 kommentarer: