torsdag 10 november 2011

Guldfiskminne

Det finns massor med saker som jag älskar hos min man. Massor. Till exempel är han en sådan där som kan svara på ALLT. Han kommer liksom ihåg det han hör och läser. Det gör inte jag. Det förvånar mig att jag kan någonting överhuvudtaget ibland, namnen på vår ständigt växande familj och mina syskons mobilnummer är allt som fastnat de senaste åren. Därför är det väldigt praktiskt att leva med ett uppslagsverk som innehåller allt jag behöver veta. Det är även till honom jag hänvisar alla barnens frågor, till en början var det för att sätta dit honom, jag menar någon gång måste ju även han behöva svara "jag vet inte". Nu för tiden har jag insett att den dagen aldrig kommer så jag har istället försökt lära mig något jag också. Jag ställer följdfrågor och han får till exempel rita upp bilmotorer på ett papper för att jag ska förstå hur de fungerar (då har Emil redan tröttnat och gått därifrån, alternativt har han redan fattat alltihop men det orkar jag inte ens överväga) fast sedan är det bortglömt dagen efter förstås...

En mindre bra egenskap hos Jimmy är att han inte är särskilt ödmjuk. Av den anledningen sitter jag nu och ammar ett barn vars tröja bär texten: "Smart like daddy, sweet like mommy" och jag kan inte annat än hoppas att detta kommer att gälla för alla våra barn. För den positiva genen kan jag iallafall bistå med, det bästa av två världar liksom. Japp, vi kan konstatera att oförmågan att vara ödmjuk är smittsam...

2 kommentarer:

  1. Jag letade och letade men hittade ingen tröja med texten "Smart and sweet like dad".

    Skämt å sido, du är ju världens smartaste kvinna som valt mig! Och det kommer du i alla fall ihåg... Och för det kommer jag aldrig sluta älska dig!

    SvaraRadera
  2. Ny här... och här tänker jag stanna för du skriver så attans bra ;-).

    SvaraRadera