fredag 11 november 2011

Konsten att tillreda kattmat (eller inte)

När jag ändå är inne på ämnet "allt som Jimmy är bra på och jag inte kan alls" kan jag säga att jag tycker hemskt mycket om Jimmys matlagning, och det faktum att han ringer hem varje dag och frågar "Vad vill du äta?" och sedan handlar det han behöver för att laga just detta. Det kallar jag lyx. Tyvärr resulterar det i att matlagningskulturen i vårt hus går om intet så fort han försvinner. Jag menar, det blir helfabrikat eller kattmat. I går kväll blev det kattmat. Eller, jag vet faktiskt inte om katterna hade ätit det där, men nu gav jag två alternativ och helfabrikat var det inte tal om. Menyn bestod av:

Förrätt: obefintlig
Varmrätt: Seg, genomskinligt rödrosa lax på en bädd av likstela, iskalla risnudlar med paprika
Efterrätt. fil med hallon och musli (serverades två timmar senare då Ingrid upprört hävdade att det minnsann inte serverats någon middag, vilket ju inte var sant, men det stämmer däremot att hon inte tog en tugga.)

Och nu föreställer jag mig att ni tänker att "nästa gång, då kommer det ju att bli mycket bättre för då har hon lärt sig av sina misstag" men se då får man nog läsa gårdagens inlägg en gång till...
Ja,ja det kommer säkerligen fler hyllningar till min man i fortsättningen, just nu kan jag inte fortsätta för nu är det dags att få iordning Emil för skolan. Tjejerna och jag ska ha hemmamys idag (håll tummarna för att Ingrid inte limmar fast paljetter med superlim över hela matbordet, det är annars en tradition på våra mysdagar).

Ha nu en underbar fredag!

1 kommentar:

  1. Tja, det där med middagar är ett eländes elände... Men det lät lyxigt att få hemhandlat det man önskar. Här hemma tänkte jag baka en citronpaj idag. Inte för att det under några omständigheter räknas som middag, men jag tänkte vara lite rekorderlig inför helgen.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera