onsdag 23 november 2011

Kvällsångest!!!

Vi borde egentligen inte ha sax hemma. Så egentligen är det Jimmys fel alltihop. Han skulle aldrig ha åkt till Uddevalla och lämnat mig med tre barn (varav två har hår) OCH saxar alldeles själv. Så nu står jag här, igen, med ett barn som ursprungligen skulle toppas och som nu har en extremt kort page och halvpannelugg. Jag som under min uppväxt förbannat hemmafrisörer och luggar. Varför lär jag mig aldrig? Jimmy blir nog galen, som vanligt. Han blir det för att det inte direkt är ett beslut som är taget genom ö-rådslag och handuppräckning utan mer ett infall typ:

-Ja, nu när jag ändå står här med saxen så kan jag ju lika gärna *klipp* ta å toppa dig *klippklipp* litegrann *klipp* oj hoppsan älskling kan du sitta stilla *klipp* för annars blir *klippklipp* det alldeles snett *klippklippklipp* och nu får du nog *klippklipp* åtminstone hålla huvudet *klipp* rakt för annars blir *klippklipp* högra sidan *klipp* lika sne som *klippklippklipp* den vänstra...

Sedan måste jag ju fortsätta klippa tills jag räddat situationen alternativt fått slut på hår.

Why lord, why?!

p.s lägger in en bild på Emils första halvpannelugg imorgon så ni förstår varför jag inte kan ringa till Jimmy och berätta att saxen varit framme igen utan att först ångestäta en halv burk pepparkakor d.s


Voilá: vår första halvpannelugg (fast han kommer undan med den för att han är så söt)

1 kommentar: