lördag 31 december 2011

Året som gick...



...inleddes med en foglossning from hell
och en is som låg i tusen år. Så vi tog vårt pick å pack och flög till Lanzarote i ett par veckor.











 När vi kom hem var det dags för ett ultraljud och fick se Ines för första gången.










 Sedan köpte vi ett kök på IKEA vars kartonger  var så ljuvliga så att vi beslöt oss för att njuta av dem istället. Först i juli kunde vi slita oss från de bruna skönheterna i papp och börja bygga på köket...









Jimmy passade på att bosätta sig i eken i några veckor i juni.












Ingrid blev prinsessan GlitterEmma och vi åkte till hennes ägor för att inspektera skötseln av dess park. Och för att äta glass förstås.









Emil blev simkunnig och spenderade sommaren med att hoppa från båtar och bryggor.

















Min vackra syster gifte sig och jag var sprickfärdig. Föga kunde man ana att det skulle dröja 6 veckor till innan Ines skulle komma ut.












Så haltade jag runt med kryckor på Gröna Lund en dag också. Vad gör man inte för att familjen ska få ha roligt?













Eftersom Ingrid föddes efter en lättare
bergsbestigning så trodde jag absolut att Ines
skulle göra detsamma. Vilket hon inte gjorde.
Måste säga att det finns bättre saker att sysselsätta
sig med än att gå uppför skidbackar med en
dödande smärta i ryggen. Rekommenderas icke!








Så föddes hon äntligen!
Den 15 augusti kom hon ut med en sådan fart att navelsträngen brast och blodet sprutade. Jag hade således klämt ut min sista melon och fått världens gladast unge!














Jaa, jag måste säga att jag är rätt nöjd med året 2011. Faktiskt.


Gott Nytt År!

2 kommentarer:

  1. Du skriver så fantastiskt Elin! Och vilka härliga bilder från året som gått. Gott nytt år på er! /Sandra Kocmut

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år till er också Sandra!

    SvaraRadera