onsdag 14 december 2011

Att vara mammaledig

Jo. Jag får ganska många frågor om vad jag egentligen gööör på dagarna. Får alla hemmavarande föräldrar det? Eller är det ett Stockholmsfenomen typ "vill du inte göra karriääär som alla de andra barnen?". Jag vet inte. Oavsett så gör jag för det mesta det här:
  • Äter
  • Sjunger, pratar, dansar, busar, skrattar med min bebis
  • Sover (väldigt sällan men om det inte händer på natten så får jag till lite sömn ibland)
  • Bloggar (såklart!)
  • Läser andra goa, fina människors bloggar och gläds över att det finns så många roliga, kloka och kreativa människor runtom i Sverige som delar med sig av tankar och idéer.
  • Träffar fint folk som man aldrig hinner träffa annars (exempelvis kusinen med det vackra håret och den outtröttliga exkollegan som kommer att kunna ALLT som går att kunna en vacker dag)
  • pratar med sjukskriven syster som snart får en bebis (Jippi!)
  • pratar med knäpprolig bror som skriver/inte skriver sin c-uppsats och har en dotter som kissar på modemet.
  • pratar med Jimmy om vad som helst
  • går promenader
och sedan är klockan så mycket att det är dags att hämta storbarnen. Är inte detta ett exceptionellt härligt sätt att spendera sina dagar så säg? Jag älskar't.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar det också, även om ordet ledig är lite missvisande anser jag.. Vilket fantastiskt land vi bor i egentligen som får den fina möjligheten att vara hemma med våra barn.

    SvaraRadera
  2. Ja lyx lyx lyx

    Och MYS!!

    Tiden går så fort bara...
    Kram!

    SvaraRadera