tisdag 20 december 2011

Det slutgiltiga beviset

Ines har de senaste veckorna haft full koll på Ingrid. Hennes huvud snurrar runt som en uggla på nattjakt efter storasystern. Så igår gjorde Ines slag i saken för att visa sin uppskattning. Ingrid hoppade som vanligt runt i köket medan jag och Jimmy försökte dämpa henne lite, åtminstone ljudnivån brukar hon kunna kontrollera stundvis. Så plötsligt börjar Ines gapskratta och titta på Ingrid med tindrande ögon, varpå mina och Jimmys förmaningar är som bortblåsta. Sedan höll de på i en sisådär 20 minuter; skutt, skrik och gapskratt. Så blev det då slutgiltigt bevisat att vi fått en till galning. Jag blev så otroligt rörd och lycklig och kär, för de här två kommer att ha så kul och det gör mig gladare än det går att beskriva. Samtidigt är det nog dags att börja kolla upp det där med en livvakt åt Emil. Om det inte finns någon sådan på marknaden vet jag inte hur det ska gå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar