torsdag 1 december 2011

Diktatordöttrarna

Ibland önskar jag att jag inte visste bättre utan istället lät mina döttrar vara de diktatorer de egentligen är...

Då skulle jag alltid ta av Ingrids ytterkläder och leriga stövlar och sedan hänga upp dem åt henne för att hon" inte vill bli lerig om händerna".
Då skulle jag alltid ha Ines i knät när jag kör bil.
Då skulle jag alltid gå upp mitt i natten och ta upp Ingrids gosedjur som hon tappat ner på golvet en decimeter från hennes egen hand men som hon inte kan ta upp för att hon" inte orkar".
Då skulle jag alltid vara helt knäpptyst vid varje amningstillfälle och se till att samtliga i närheten också var det.
Då skulle jag alltid bära Ingrid på min rygg från båten till vårt hus för att det är tråkigt att gå.
Då skulle jag alltid kånka på Ines. Japp. Alltid.

Att ha två sådana små envisa och starka flickor som skäller på mig så fort jag inte gör som de vill (jaa, man kan skälla när man är tre månader, det är bara att skrika argt utan tårar med rynkade ögonbryn och vidhålla detta tills mamman gör som man vill) gör att vi inte kan skaffa ett barn till, för skulle det bli ännu en IngridInes- kopia så skulle de förmodligen ta över.

Världen alltså.

1 kommentar:

  1. Hahaha har vi fått samma flickor eller? Mina är precis likadana, treåringen domderar som om hon vore president (förlåt prinsessa) och den lilla ( 8 månader) är så arg så arg så fort hon inte får vara i händelsernas centrum.

    Och så din kommentar om att fyraårigar är långa varianter av treåringar...ja då är det ju bara att ge upp :)

    Måste fråga också, din stora tjej, har hon varit prinsessfixerad? Och i så fall - går det över?

    Ha en bra dag med dina fina tjejer!
    Kram Maria

    SvaraRadera