torsdag 8 december 2011

Effektivt eller?

Eftersom Jimmy inte är hemma på kvällarna nuförtiden *glor surmulet på honom vid frukostbordet* så vilar allt ansvar på mig. Igen. Detta innebär att jag mellan kl 16 och kl 18 (när Bolibompa börjar) ska; hinna se till att Emil gör läxan, försöka att rädda Ines från alltför mycket närgångna pussar och i värsta fall försök till lyft från Ingrids sida, rädda Emils legobyggen från att bli massakerade av tidigare nämnda mellanbarn och sedan hjälpa samma barn att sopa ihop glitter eller pärlor eller pennor eller vad hon nu råkar tappa/hälla ut/kasta just den här dagen. Sedan ska jag laga middag men det är verkligen inget jag vill gå in på nu. Därefter står det regelbundet dusch på schemat. Så igår tyckte jag mig få en riktig snilleblixt, varför inte pröva att vara lite effektiv och liksom klämma in min, Ines och Ingrids dusch samtidigt? Här nedan följer svaren på denna fråga:

  1. Därför att det blir trångt.
  2. Därför att bebisar blir hala i vatten och är då svåra att hålla.
  3. Därför att när armarna kontrollerar hal bebis så tar BuffelnIngrid kontrollen över duschmunstycket.
  4. Därför att bebisar inte gillar att bli duschade i ansiktet av Bufflar.
  5. Det gör inte jag heller.
  6. Därför att det inte blir rent i håret om man bara duttar dit shampot så snabbt man kan innan bebisen glider iväg.
  7. Därför att varmvattnet hinner ta slut innan alla är avsköljda.
Jahapp.

3 kommentarer:

  1. Hahaha. Verkar ha varit en mysig dusch :)

    SvaraRadera
  2. Tack Emma! Och Eller hur Maria, mysigt var ordet.

    SvaraRadera