onsdag 28 december 2011

Förlänga livet del 4

Det här scenariot dyker upp i mitt huvud ibland, och gör så att jag måste bubbla lite grann. För hon är faktiskt rätt kul, och full i fan, min dotter.

Det var en morgon när jag skulle lämna Ingrid, som snart skulle fylla 2 år, på förskolan. Vi hade precis kommit in i hallen och jag hjälpte henne av med kläderna. Medan jag vänder mig om för att hänga upp jackan och lägga mössan i hennes korg, så pilar hon iväg genom rummet fram till en av förskolelärarna som sitter på huk med ryggen mot oss över en liten pojke. Till mitt försvar ska jag säga nu att jag aldrig hann förstå vad som skulle ske förrän det var försent (och tur är väl det för det skulle betyda att jag har rätt sunkig fantasi) annars hade jag gjort allt som stod i min makt för att stoppa henne. För Ingrid tar sitt lilla, lilla knubbiga pekfinger och kör ned det djuuupt ner i stjärtskåran som hennes fröken visar upp en del av när hon sitter sådär.

Och jag typ dör 
(och hjälper sedan Ingrid att tvätta handen, med fokus på pekfingret).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar