fredag 2 december 2011

Inspiration

 Jo, jag tänkte att jag varit lite sparsam med att hylla mig själv och mina förmågor. En mycket avundsvärd gåva jag har är exempelvis min oerhörda känsla för inomhusmiljöer. Ytor som andas klass, lyx och flärd är min specialitet. Se bara på vad jag åstadkommit med vårt badrum:

Lägg märke till detaljerna, plastmatta i svart och vitt, fast ändå inte, lite grumligt sådär. Mmm, en riktigt klassiker. För att bryta av det har jag valt att lägga in en stor platta sten och, icke att förglömma, en gnutta cement för att ruffa till intrycket lite.

Sedan har vi den mycket smickrande fondväggen som jag valt för att framhäva toalettstolen. Lägg märke även till de små detaljerna, sladden som korsar väggen och de två borrhålen i spånplattan. Notera även tegelväggen under kaklet som vi placerat bakom en eftertraktad IKEAhylla för att riktigt lyxa till det.


Slutligen vill jag visa upp vårt originella substitut för en toalettdörr; en kyl/frys. Märk väl hur jag dekorerat denna dörr med färgglada magneter och hur jag valt att göra övergången mellan matrummet och toaletten tydlig genom att visa upp en touch av furugolv som annars ligger begravt under ett mycket eftertraktat och naturligtvis dyrt laminatgolv.

När ni ooo:at och aaa:at klart kan ni påbörja era egna framtidsvisioner för ert badrum. Möjligheterna är, som ni ser, oändliga.

5 kommentarer:

  1. Men du har ju en toalett! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja! Och för det kommer jag att vara innerligt tacksam i mååånga år framöver.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha ja du är för designig. Jag hade aldrig kommit på att mixa de olika materialen på detta sätt. Men du har verkloigen fått fram varje materials personliget bra.
    Designpriset nästa ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  4. Hihi. Varför inte slänga in en wonderbaum när du ändå är i farten? Finns säker med kaneldoft så här i jultider!

    SvaraRadera
  5. Toalett-dörrar är ändå överskattade, barn blir bara inlåsta av dem :P
    så tänk var många tårar du har undvikit

    SvaraRadera