torsdag 1 december 2011

Jag är ett Malaysiaäckel

Yeey! Så var då första turen till Malaysia bokad och klar. Det är ju helt knäppt alltihop. Eller, nej, det är inte knäppt. Det är äckligt. ÅH, vad jag äcklas av oss. För vem fan får en resa till Malaysia på fem veckor gratis för en familj på fem? Jo, Jimmys familj. För Jimmy är en tursam jäkel, som en personifierad fyrklöver. Han fixar biffen liksom. Det räcker med att jag säger "-Det vore ju trevligt med en uråldrig urna som det bara finns en upplaga av och som försvann i den afrikanska öknen för 200 år sedan..." så kommer han hem två dagar senare med en sådan. Typ. Inget är omöjligt här inte. Så nu i vår ska vi bo på femstjärnigt hotel i en sviiiit i fyra veckor i Malaysia!

Förvisso ska ju Jimmy jobba så han får ju "bara" en veckas semester men JAG har semester!
Japp, jag och barnen. I fyra veckor.
Som ska äta på restaurant varje lunch... Själva. Jag och tre barn. I fyra veckor.
Som ska bada i poolen... Själva. Jag och tre barn. I fyra veckor.
Som ska äta frukostbuffé på lyxhotell varje morgon (med välartade businessmänniskor som inte har någon som helst förståelse för barn och att de måste skrika och bråka om vem som fick flest pannkakor)... Själva. Jag och tre barn. I fyra veckor.

Ja, det blir kanske inte en avkopplande semester...

Men sista veckan ska vi åka någonstans och ta det lugnt. Vi lär väl behöva det då. Ladda batterierna inför flyget hem. Som tar ett dygn med två mellanlandningar. Med tre barn...

p.s Någon som har tips på hur man ammar så att ingen märker det, för jag antar att det krävs diskretion kring tuttar i ett muslimskt samhälle? d.s

4 kommentarer:

  1. Åh det låter härligt! Och...som om du kommer behöva räkna till tio då och då och låtsas som om du är en av de där businessmänniskorna och inte ha en aaaaniiiing om vilka de där tre vildarna som öser ut cornflakes på golvet och tar smör med fingrarna är ;)

    SvaraRadera
  2. Hjälp! Känner jag nu. Hjälp mig!

    SvaraRadera
  3. Jag är avundsjuk, och det menar jag på riktigt, inte på ett ironiskt sätt. Bara miljöombytet och att slippa laga maten. Det blir toppen. Emil och Ingrid kommer lixom älska det, jag känner det på mig...

    Jag har en sån där tubsjal eller vad man ska kalla det (köpte den på gina tricot) som jag använde mycket i början när jag ammade offentligt. Nu är det kört för Elsa vevar och sliter undan den illa kvickt. Om du vill får du låna den mot avhämtning, annars tror jag den kostade 99 spänn på Gina. Finns säkert än. Jag lixom drar den över huvudet och ena axeln och sen låg hon där inne. Det är nog mitt enda tips, men kanske bra ändå...

    SvaraRadera
  4. Åh, så roligt för er! Fast jobbigt med tanke på barnen, men det blir väl inte värre än vad man gör det till själv. Säger hon vars ungar är tio år gamla nu och kan ta vara på sig själva...

    Och det låter så himla kul så jag vill säga GRATTIS!!!

    SvaraRadera