tisdag 13 december 2011

Luciamorgon

Vi skulle ha vaknat i våra sängar efter en lång natts sömn, pigga och redo på luciadagsmorgon, och lyssnat på årets Lucia, ätit frukost ihop och haft en mysig stund tillsammans. Var det tänkt. Ju.

I själva verket vaknar jag med Jimmys tår i ansiktet och två flickor klistrade på kroppens och inser att Emil börjar om en kvart. Faen! Sedan får jag klä på Ingrid samtidigt som hon har sin  morgonprocedur med Ines (dvs. pussa, gosa, peta alla tårna, säga jag älskar dig hundra gånger - färdigt.) och de två mest oorganiserade i den här familjen får göra iordning sig själva. Sedan lämnar de huset; Emil sömnrufsig i Dannyfrisyr, med frukost i handen, Ingrid utan frukost i handen(hon får äta det hos världensbästadagmamma idag) men åtminstone kammad och Jimmy, tjae, han tar väl nån kopp kaffe på jobbet och är alltid oborstad ändå.

Nu ska jag sätta mig och äta Luciafrukost, alldeles själv, och tänka på min fina, fina familj. De är bäst!





Glad Lucia på er också förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar