onsdag 28 december 2011

Mammas tidningsprenumerationer

Min mamma har alltid prenumererat på tidningar. Ja precis, tidningar. I största allmänhet liksom. För att hon vill ha de där sjyssta erbjudandena som tillkommer. Ni vet; 5 nummer och en sjal, eller 10 nummer och en bussresa till Polen, typ, och det är toppen. För det innebär att det alltid finns härlig lektyr, utöver de 50 miljarrrder böcker som mina föräldrar samlat på sig genom åren, som man kan förkovra sig i när man ammar. 
Den här hösten har jag läst mest Hem & Trädgård och Tove, och planerar därför att måla om massor med möbler, men det är en helt annan historia.

Ja, så kom jag då hit på julafton och börjar beta av de olika magasinen som landat i brevlådan sedan sist, och så plötsligt dyker detta upp. Och jag tycker verkligen att tidningen är en smula fantastisk!


För vem vill inte läsa en tidning som heter Mitt kön? Kan ju bli hur spännande som helst ju! Sedan kan man ju undra över framsidans bild, och allt snack om mat. Vem riktar de sig mot egentligen? Och vad för härligt kan man få i present om man tackar ja till några nummer? Frågorna är många.

Ja, hur som helst skulle jag absolut kunna tänka mig att få den i brevlådan ibland, eller åtminstone läsa den hos min mamma...

2 kommentarer:

  1. haha, det ser verkligen ut som att det står mitt kön! Känner igen det där med att få lite tidningar avlämpade till en. Perfekt!

    SvaraRadera