lördag 3 december 2011

Man vill ju visa nått fint oxå...

Den här sommaren bestod av diverse projekt. Det viktigaste enligt mig var att vi byggde vårt nya kök så vi slapp hoppa och slalomtrampa runt i resten av huset mellan IKEA kartongerna, för allt låg ju där och väntade. Det viktigaste enligt Jimmy var att bygga trädkojan "för barnens skull".  Han vann. Mest för att jag var höggravid och därför oftast var och kissade, sov eller åt, så jag hade inte koll på honom liksom. Sedan gick jag halva sommaren och väntade på mitt kök, och min man, för han blev nämligen besatt av sin koja och bodde i den hela dagarna.
Det var nästan så att jag fick laga maten, så roligt hade han. Blev en hel del varmkorv faktiskt.

Fin blev den förstås. Men köket tog sin tid och har fortfarande några detaljer som behöver fixas. Framförallt är jag inne på att det där med att åtgärda positionen av vår kyl/frys och skaffa en ny rejäl sådan. Men den väger tydligen typ 150 kg. Således måste vi invänta isen så vi kan forsla över fanskapet. Ö-liv is a bitch. Verkligen.

Men, men snygg trädkoja i alla fall. Du är duktig du Jimmy. 


1 kommentar:

  1. Helt galet fin ju! Nästan så det var värt att offra köket...

    (jag vågar inte ens tänka på hur det hade sett ut om min man hade fått för sig att bygga en lekstuga uppe i ett träd, eller ens på marken...)
    /Maria

    SvaraRadera