tisdag 6 december 2011

Sanningen om energiskabarnprincipen

Jag vill bara kort säga att alla ni som fått ert första barn, och som får höra att det är ett energiskt barn. Som sedan blir gravida igen och då får höra att nästa kommer att bli sååå lugnt, en axelryckning jämfört med det där första barnet, för ack och ja det är så det alltid blir.

                                                              Tro inte ett skit på det.

Jag vet inte i vilken helig skrift det har sagts att "Ingen skola någonsin få ett barn med energi efter att denne hava fött ett redan energiskt barn", men oavsett var det kommer ifrån så kan jag bara säga; Nej. Det är faktiskt total bullshit. Dessutom är energi, som så mycket annat, relativt så oavsett om mitt första barn ÄR ett energiskt barn, så är det fullt möjligt att det, jämfört med exempelvis mitt andra barn, är lugnt och stillsamt. Lite som en död sill faktiskt. I jämförelse alltså, inte annars.

Jag bara behövde få det sagt. Så inte fler blir duperade. Framförallt de som är lite småsega som jag och liksom tror på att det ska gälla tredje gången...

...fast kanske om man prövade en fjärde... (och när Jimmy läser detta kommer han att googla "steriliseringsmanual" och sedan springa och köpa en virknål, så var den saken biff)

1 kommentar:

  1. EXAKT! Nu har ju jag visserligen bara två och den yngsta är bara åtta månader, men vilken energi!!!

    Och då är den äldsta ändå alltså ett yrväder!

    SvaraRadera