måndag 19 december 2011

Slask och mask och snusk i största allmänhet

Jag misstänker att väldigt få föräldrar vaknade i morse och tänkte "Åh, vilket underbart slask, jag tror faktiskt att vi går till förskolan/skolan istället för att ta bilen". Nej, det var nog väldigt få.
Sedan var det nog ännu färre som valde att klä sig i mjukisbyxor tunna som nylonstrumpbyxor och som sedan satte sig på en dyngsur bänk i en båt. Ja, det var nog hemskt få det.
Framförallt var det nog ingen mer än jag som inte insåg sina begränsningar när det var 10 minuter kvar tills dottern skulle vara på Lekis (och vara utklädd till ängel i ett julspel) och som ändå gjorde bedömningen att ni nog skulle hinna gå iallafall. Äsch, det är ju bara ett par kilometer... förvisso i oplogad slask med en efter halva vägen mycket omotiverad dotter, men ändå det klarar ni ju.Typ.

Positivt var iallafall att det bara var oplogat på ditvägen och väldigt plant och fint på hemvägen. Fast det var ju inte en rutinerad, bullrig, kaffeluktande gubbe i sin traktor som dykt upp likt en räddare i nöden. Nej, det var jag själv som plogat med hjälp av min egen vagn vars hjul slutade snurra efter tre meter och därefter gleeed fram längs vägen. Det funkar faktiskt precis lika bra att ploga så. Borde få betalt av Stockholms kommun nu känner jag. Kanske ett extraknäck för att dryga ut dagskassan lite?

Jo just det. Har hittat en liten vit, slingrande kompis oxå, som tydligen tyckte att vore trevligt om han och hans polare kunde få boa in sig i mig. Tur att vi hade tabletterna redo den här gången, så ångesten blev kortvarig. Tvätten däremot kommer som vanligt att ta en jäkla tid.

Det blir en God Jul. Ja, det känner jag nu. En riktigt Gooood Juuul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar