torsdag 8 december 2011

Tack för hjälpen, asshole!

Ja, ikväll var Jimmy hemma i 40 minuter. På den tiden skulle han fixa iordning sig inför kvällens julfest. Man tycker att det borde finnas minimalt med tid att hinna med att starta konflikter då, men min man han är väldigt bra på att göra flera saker samtidigt. Så det lyckades han visst med.

Till att börja med öppnar Ingrid sin ryggsäck och hittar en fantastiskt fin bit papper som hon bär runt på och riktigt njuter av, tänk att hon ritat så fint och sedan glömt bort det liksom. Så plötsligt ser Emil vad det är hon bär på, och han blir naturligtvis livrädd. För hon har skrynklat ihop och rivit sönder åtskilliga mästerverk genom åren. Han tar lappen. Ingrid blir skogstokig. Den låg ju i hennes väska - då är den hennes. Att Emil hävdar att han gjort den är inte alls trovärdigt. De börjar slåss. Jag, som ammar, försöker avbryta tumultet genom att själv sno åt mig lappen, vilket lyckas, men sedan vet jag ju faktiskt inte vems den är. För den kan vara en gåva till Ingrid från en kompis och den kan vara Emils senaste skapelse. Då sticker Jimmy in huvudet i vardagsrummet och säger glatt "-Den la jag i Ingrids ryggsäck" sedan försvinner han. Vi andra står kvar och vet inte hur vi ska lösa det riktigt, för nu gråter Ingrid för hon vill inte förlora den där fina, fina pappersbiten och för Emil är det en principsak att han ska ha tillbaka den, såklart. Då dyker Jimmys huvud upp igen "Emil jag köper den för några ringits (malaysiska pengar) så kan du köpa glass där". Sedan försvinner han. Vafaen! Skulle det få dem att sluta bråka? En av dem får en pappersbit och en av dem får en glass. De är ju inte helt dumma i huvudet liksom. Så jag får genast ta tillbaka Jimmys löfte varpå Emil springer in på sitt rum och skriker att han minsann tänker gråta tills middagen är klar. Då sticker Jimmy in huvudet för sista gången och säger "Lycka till!" och sedan går han. Asshole, tänker jag. Sedan spenderar jag en lång stund med att rita av den lilla papperslappen.



2 minuter senare har Emil slängt lappen på golvet på sitt rum och Ingrid har limmat fast tusen små sönderklippta pappersbitar på sin.

Jahapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar