lördag 7 januari 2012

Ammande barnflicka, eller?

När flintskallig man med ettåring kommer fram till mig på Lekpalatset och frågar:
"-Är de dina barn?"
och jag svarar
"-Eeh, ja."
och han frågar
"-Alla tre?"
och jag svarar
"-Eeh, jae, hehe"

Så borde jag ha svarat
"-Nej gubbajävel, jag jobbar som barnflicka åt en snorrik familj, och ja det ingår amning i arbetsuppgifterna det är därför jag sitter här och tittar på när en av de suger på mitt bröst och de andra två leker/slår varandra/bygger torn av bildäck kryper in och sedan ramlar ner så att alla andra har ett säkerthetsavstånd på typ 100 m. Sååå värt det faktiskt, och ger fett bra med pengar, serru"

Mycket troligare än att jag skaffade barn som 22-åring. Förstås.

2 kommentarer:

  1. WOA HA HA HA HA!!!!

    Det menar du inte att du fick den frågan. Varför kan man undra, ville han veta att just alla tre var dina?

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha!!!! Varför i hela helvete ville han veta det?!

    SvaraRadera