fredag 20 januari 2012

Barnen hos farmor

I kväll ska vi låna ut våra barn till världens bästa PippiLångstrumpfarmor. En farmor som alltid går barfota och som spelar Playstation när hon har en ledig stund. Som har en alldeles egen segelbåt som vi har den stora turen att få åka med i. Som lagar jättegod köttfärssås och som lär barn hur man äter spaghetti med sugrör.

En farmor som vi älskar, helt enkelt.

Vad jag och Jimmy ska göra? Vi ska färdigställa köket, bygga vidare på badrummet, äta en god middag och ta ett glas vin tillsammans. För sådant måste man också göra ibland. Faktiskt. Jag ser framför mig hur mysigt det blir, med tända ljus och samtal och gemensam matlagning och kanske en film efteråt?
Fast med tanke på hur hårt vi kört med oss själva den sista tiden tror jag att vi ska vara glada om vi inte vaknar på lördag morgon med ansiktet i varsin tallrik med pizza från pizzerian på andra sidan vattnet, med orört vin i glasen och en osedd film på datorn.

Jaja, vem vet, vi kanske överraskar oss själva den här gången?

2 kommentarer:

  1. Alltså, vem kan hålla sig vaken en fredagskväll? Vem?!

    SvaraRadera
  2. Vi hann preciiis med mat och vin och På spåret innan vi svimmade. Bra jobbat känner jag!

    SvaraRadera