tisdag 17 januari 2012

Dags att börja packa snart, faktiskt



Japp, de här ska ju med. Men sedan då? Det känns alldeles övermäktigt att packa för en resa på 6-7 veckor med tre barn. Vad ska man tänka på? Jo, Ines kommer att börja med välling under tiden. Och hon äter smakportioner, så det måste man ju lösa på något vis... Sedan har Emil allt skolarbete och sitt lego, och Ingrid vill ta med sminkdockan (fast där går nog gränsen för mig). Och vad har man som handbagage under en 24 timmar lång resa uppdelad på tre flygturer? Måste ringa och fråga om vi kan checka ut vagnen mellan flighterna, annars blir det till att bära i många timmar...

För övrigt är jag lite nervös inför vår första flight. Den som går till Frankfurt en onsdag eftermiddag. Den som INTE kommer att vara full med "barnfamiljer med skräniga barn som är lite jobbigare än våra så att vi kan slappna av" utan snarare kostymgubbar/tanter med portfölj som vill ha lugn-och-ro. Vilket de inte kommer att få, så mycket vet jag...

Jag svettas nu känner jag.

1 kommentar:

  1. Ojojoj, vilken spännande resa du har framför dig. Ja, alltså nu såg jag förbi allt det där andra du skrev, det kändes för övermäktigt ;) .. Lycka till med packningen, den är klurig den. Lägga till, dra ifrån principen brukar få råda.

    Kram Kram

    SvaraRadera