fredag 27 januari 2012

Flygvärdinnor alltså

Hur kommer det sig att det finns få yrkesgrupper som är så fräscha och belevade och glada och välpolerade som flygvärdinnor? Hur kan de hålla sig så fräscha? Och hur hittar bolagen dessa människor? Jag misstänker att de blir headhuntade av personer som får hänga på flyg och spana in passagerarna. Går folk av planet lika nyduschade, trevliga och välluktande som innan blir de erbjudna en tjänst hos exempelvis Singapore Airlines. Eller? Fantastiska är vad de är.

Och nej. Jag blev inte headhuntad. Snarare blev Jimmy erbjuden ett koppel att sätta fast hunden i. Fy faen. Hur kan ett hår bli så risigt och ett ansikte så glåmigt på bara några timmar? Jag fattar't inte. Och sedan har de där Singapore-värdinnorna mage att dela ut varma, parfymerade handdukar några gånger, som för att liksom verkligen hinta om att nu börjar ni vaaanliga människor se rätt snuskiga ut i fejjan, wipe it off please. Som om det funkar.

Som att kasta pärlor till svin ungefär.


Annars är det faktiskt ruskigt skönt med de där handdukarna, ska nog tipsa SAS om det nästa gång jag ska någonstans. Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Du blir ju bara värre för varje inlägg du gör kvinna ;-)

    Du tror inte att det små snärtiga flygvärdinnorna går och pudrar näsan stup i kvarten då....mellan alla matvagnar och spritvagnar?

    Det gör ju inte vi dödliga. Vi försöker ju slappna av. På samma sätt som man har legat i en massagebänk och tittat ner i ett hål. Samma lika.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Det har jag aldrig tänkt på, men så är det givetvis!

    SvaraRadera