måndag 2 januari 2012

Huvudvärk

Ja, HjältenJimmy har ju alltså blivit erbjuden en tjänst i Malaysia. Vår resa dit nu i vår är tänkt att vara en sorts "kollalägetresa". Närmare bestämt om tre veckor. Tre veckor!? Jag har inte ens skrivit en packningslista. Och Ines har inget pass. Och jag har ingen Twinrix. Och vi har faktiskt inte en enda resväska. Puh...

Alltså har jag lite att göra nu om man säger så. Borde kanske sluta blogga och börja anstränga mig med livet?

Nu säger Jimmy att man kan köpa resväskor i Malaysia. Fan va bra. Då kan vi ju ha all packning i bylten på vägen dit. Eller? Måste utröna tankegångarna här lite hos min man känner jag... Oavsett så skulle ju det här inlägget handla om min huvudvärk. Och den har inget med detta att göra, fast efter att ha skrivt en stund nu så känner jag att det vore konstigt om jag INTE hade huvudvärk. Anyway, värken har sitt ursprung i huruvida vi ska tacka ja till Jimmys jobberbjudande där borta eller inte. Jag vet inte vad jag tycker egentligen. Just i dagsläget känns det som att det enda jag vill är att bo större.  Typ i ett riktigt hus, inte som det här hob-huset. Jag är fan inte ens kräsen längre. Jag vill bara kunna sprida ut skit och damm från fem familjemedlemmar på en större yta än den här. Compact living alltså. En sådan jävla bluff. Och det är INTE praktiskt att ha litet för att det går fortare att städa. Jag menar, man får ju inte mindre skitigt bara för att det är mindre yta att skräpa ned. Vi jobbar mycket på höjden i det här huset. Till och med dammråttorna är höga och smala. Alla verkar liksom kunna anpassa sig.

Alla utom jag.

Näpp. Det här blir bittert. Kanske inte ska skriva ett inlägg som tar upp gigantiskajätteprojekt vilka innebär en flytt till andra sidan jordklotet när jag varit instängd med understimulerade barn (varav ett spydde mjölk över spisen och lunchmaten för övrigt) i ett hob-hus i 24 timmar.

Ja, ja, påett imorrn igen. God natt!

2 kommentarer:

  1. Vi köpte väskor på outleten i barkarby för nått år sedan. Dyrt, för det är ju samsonite, men å andra sidan billigare än i andra affärer och med en trevlig garanti. Elsa fick en billigare väska som vi köpte i höstas, men jag minns inte märket... Shopping finns det hur mycket som helst i Malaysia, så visst kan ni köpa där, men hur ska ni ta er dit. Kolla Blocket kanske??

    SvaraRadera
  2. Snabba puckar verkligen. Gud så spännade! Det blir kanske en Malaysia blogg snart då?

    SvaraRadera