söndag 29 januari 2012

I morgon börjar det

Joorå, i morgon ska jag äta frukost och lunch, bada i pool, söva Ines och Ingrid och dessutom vara lärare åt Emil medan Jimmy jobbar. I nio timmar blir han borta, minst. Hemma i Schweden går ju det alldeles utmärkt förstås, men här, i Malaysia, I don't know. Jag menar, vi har ju varit 2 vuxna hittillls och det har gått sådär. Faktiskt. Till och med den mest obotlige optimisten Jimmy tror att det är minimal chans att jag lyckas fixa det. Inte frukosten i alla fall. För det finns inga barnstolar för bebisar, eller det FINNS men bara för bebisar med gigantiska stjärtar som har väääldigt korta ryggar. Ser med skräckblandad förtjusning fram emot att se ett barn som sitter bra i dem... Joo, så under frukostbuffén har jag EN hand. Den ska hämta mat till fyra personer varav två är skitsura för att de fortfarande har kroppar som går enligt svensk tid och de kommer att slå varandra. For sure. Den tredje kommer urskiljningslöst att försöka ta allt som går att nå, inklusive tanters hår, gubbars bullar och syskonens frukt.

Man får nog lägga ribban lågt såhär i början; om NÅN av oss får i sig NÅNTING, då är det ett lyckat första försök till frukostätning.

Japp hörrni, ett litet lycka till känner jag vore på sin plats...

5 kommentarer:

  1. Don't worry!

    Du kommer att fixa det! Kanske blir lite jobbigt första dagarna, men det löser sig! Du fixar allt! Håll huvet högt bara!;)

    SvaraRadera
  2. Jag tror i och för sig efter att ha läst din blogg ett tag nu. Att....är det någon som fixar detta så är det just du.
    Men finns det inga gulliga Malyasiska barnflickor som kan tänkas hjälpa till ett par timmar eller mer. Eller vill ni inte ha det?

    I vilket fall så sitter vi några stycken här hemma i Svedala och hejar på dig !!!

    HEJA HEJA!!!

    SvaraRadera
  3. Hej fru Froby, jag borde kanske presentera mig.. Tja, Therese heter jag. 20 år fyllda. For sure. Jag är bra med barn. Och en pärla i vattnet (ehehehe, alltså jag gillar att bada, och jag kan göra't länge). Och inte bara det! Jag är även ett par extra händer. Och ben! Till hösten tänkte jag börja plugga någonting som börjar på civil-. Nu? Jag behöver iväg. iväg iväg iväg.
    Jag har läst din blogg ett litet tag, jag gillar dina ord! Är lite sämre på att förmedla mig själv med ord men min skrivartid kanske kommer...(hoppas). Hur som helst så finns jag.
    Men, klart att du fixar't! Det tvivlar jag inte på! Jag tänkte bara.... well. jag finns. om än kanske liiite långt bort.
    // tJeJsOmViLlIvÄg_91

    SvaraRadera
  4. Åh, tack snälla gosiga för stödet! Känns som en stärkande klapp i ryggen, en välbehövlig sådan. Kramar till er!

    SvaraRadera