tisdag 31 januari 2012

Ines - en inspiratör

Dagens frukost får 8 av 10 bananer och innefattade inga värre incidenter faktiskt. Jag är väldigt positivt överraskad över hur pass belevade mina barn är. De pratar till och med engelska nu, "van pänkejk pliis" säger de, och "sank ju verry match" också för den delen. Mina fina barn!
Ines sköter sig också exemplariskt, hon ler mot alla, som vanligt, och verkar inte göra skillnad på tanter utan tänder med svart gegga runt munnen eller tjusiga män i kostym. Hon är uppenbarligen en bättre människa än jag, för jag skulle nog gråta förskräckt om den där tanten försökte gulla med mig. Fast egentligen är det väl en bättre inställning att glatt och uppskattande ta emot positiv uppmärksamhet oavsett vem den kommer ifrån? Låter som en sympatisk egenskap ju.Att inte göra sådan skillnad på människor hela tiden.

Japp, Ines har nog en del att lära mig. Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Elin, kolla mailen!

    SvaraRadera
  2. Har gjort det, finns inget där. Vad ska jag leta efter?

    SvaraRadera