onsdag 18 januari 2012

Jag är en struts

Okej. Det saknas: ett pass, packning, väskor att packa i, twinrix-spruta och mental hälsa hos den som ska fixa allt detta.

Det förstnämnda kommer till Sollentuna dagen innan vi åker.
Det andra tänker jag att lite mer tidspress kommer att ordna, inte för att jag någonsin jobbat bättre under press, men kanske den här gången. Joorå. 
Väskor räknar jag med att Jimmy fixar, annars får vi packa i svarta sopsäckar (vilket kan vara klokt ändå så vi känner igen dem längs rullbandet på flygplatsen. Faktiskt).
Twinrix-sprutan ska jag ringa om idag och förtsöka lösa på bästa sätt (och skämmas som en hund för att jag inte kommit igång med i tid för nu är det ju försent)
Det sistnämnda vet jag inte hur jag ska lösa riktigt...Jag är verkligen inte i någon vidare effektiv högform nu. Nix. När jag borde packa så möblerar jag om vardagsrummet, och kånkar upp gamla trälådor från källaren som behöver rengöras, och byter ut ljusstakar i fönstret och skålar i kökshyllorna. Sådant är ju tydligen väldigt viktigt plötsligt, ja, så att det är fint nu när ingen är här och ser det.

Ibland lyckas jag verkligen imponera på mig själv.

2 kommentarer:

  1. Ojoj vi är så lika så det är inte klokt. Sådär går det till när vi ska iväg någonstans också, jag hatar verkligen att packa.
    Att flytta runt vaser och ljusstakar däremot, det kan ju ta en hel dag. Eller en hel vecka om det ska bli riktigt bra.

    SvaraRadera
  2. En vecka räcker, vill ju inte skjuta på avresedagen för att ljusstakarna inte "känns rätt" i fönstret. Tror Jimmy skulle ogilla det.

    SvaraRadera