måndag 2 januari 2012

Jullov med monster


Japp. Den här veckan är det jag och monstren. Själva.  Och hur kommer då detta sig? Är verkligen alla i familjen upptagna med annat?

Jimmy? Japp, han jobbar nämligen. Tydligen måste en av oss "tjäna pengar". Petitesser känner jag.

Min mamma? Jo jag tänkte faktiskt att jag skulle passa på att umgås mer med min henne nu när det är lov. Men där ligger det fyra magsjuka personer och belägrar huset. Så hon tänker ta hand om dem. Jaha. Men mig då?

Min pappa? Mamma påstår att han kräks. Jag vet inte jag...

Min bror? Han ska alltid bråka med mig, min bror. Den här gången valde han att bli magsjuk med sin familj OCH (sägs det fast jag har som sagt inga bevis) min pappa, hemma hos min mamma. Han vann den här gången. Fy faen va lågt Gustaf.

Min syster? Man kan ju tycka att hon kunda umgås med sin storasyster nu. Verkligen. Men, näe, hon kan inte heller tänka sig att vara social. Personligen tycker jag att ursäkten att hon är sjukskriven och redan har en tvååring hemma själv och ska föda typ imorgon är rätt dålig. Man kan om man vill. Det har jag alltid sagt.

Näpp. Det blir helt enkelt till att fortsätta jullovet på egen hand med mina monster nu när alla har så fina "ursäkter".





Puss till er hela familjen! Bli friska och föd och jobba fort. Vi saknar er här på ön!

4 kommentarer:

  1. Fast visst slipper du magsjukan och tar hand om små monster istället?
    Håll ut!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha! Och fan bästa bilden nånsin!

    SvaraRadera