onsdag 11 januari 2012

Liebster blog



"Liebster är ett tyskt ord som betyder "käraste" och awarden ges till de lite mindre bloggarna.
När man får utmärkelsen ska man:
Tacka den man fått utmärkelsen av.
Skriva ner de fem bloggar man vill ge awarden vidare till och låta dem veta det genom en kommentar i deras blogg.
Till sist hoppas man att de utvalda tar emot utmärkelsen och vill ge den vidare."



Så, tackar ödmjukast Yohanna för den fina utmärkelsen! Det är alltid trevligt med lite uppskattning, liksom. Sedan ska jag alltså pay it forward som man säger. Det blir svårt, har liksom inte bloggat runt tillräckligt för att kunna ange 5 lite mindre bloggar som är bra, även om det naturligtvis finns tusentals av dem där ute. Därför tar jag mig friheten att länka lite till sådant som finns på riktigt och avsluta med ett par som jag skulle vilja läsa, men som inte existerar. Ännu.

  1. bokstaverat - för att hon skriver asroliga "jagkännerigenmig-inlägg" och för att vi har varsin trotsig prinsessa i våra liv som vi dagligen får tampas och debattera med. Sådant är värt en utmärkelse i sig tycker jag.
  2. bomullshuve får en för att hon är en så klok och fin mamma och vän som ofta skriver tänkvärda och vettiga saker.
  3. Om man vill bli inspirerad till att äta bättre, träna mer och bli fräschare i största allmänhet ska man läsa Raffies. Själv kollar jag in där för att jag tycker att hon är så jädrans snygg, inte för att jag vill bli motiverad till träning, men jag tror att hon skulle kunna få igång en å annan soffpotatis. Faktiskt.
  4. Här skulle jag gärna ha skrivit om en aprikos modeblogg skriven av en galning med blomma i håret som jag verkligen tror skulle göra sig bra i bloggvärlden. Kerstin, you know you want to...
  5. Avslutningsvis hade jag kunnat tänka mig att avsluta med en blogg av två tokar som fått tvillingar under hösten, fast det är nog klokt att prioritera uppvärmning av nappflaskor och hundpromenader ett tag till.
Yepp. Bra va? Jag är nöjd. Pussåkram.

1 kommentar:

  1. Åh jag tackar och bockar, vad gullig du är, och ska självklart föra vidare, ska bara...sova...först. (sova=försöka somna i alla fall en kvart här och där mellan gråtattacknerna från tiomånaders med för många tänder på G)

    Kram!

    SvaraRadera