onsdag 11 januari 2012

Mammaledigheten continues

Jag älskar att vara mammaledig! Att få gosa med bebis, småplocka hemma, surfa på nätet mellan en massa fina bloggar, äta mackor och dricka kaffe, dammsuga och göra fint... japp listan kan göras lång på sådant jag älskar med hemmavarandet.

På köpet blir man dock lite mer, ska vi kalla det "obekymrad över de sociala reglerna" eller nått. Jaa, för plötsligt konverserar man ganska intensivt med sig själv. Man sjunger hittepåsånger jättehögt. Dessutom vänjer man sig vid ett rätt uselt bordsskick (som i värsta fall inte uppdagas förrän man är på lunchdejt med en barnbefriad kvinna och upptäcker att man mofflat i sig bullen så att kinderna är dubbelt så stora och man vare sig kan andas eller delta i samtalet på flera minuter). Tur att jag inte är en effektiv människa som tänker skutta runt på arbetsintervjuer eller nått under mammaledigheten, tror inte jag är i skick att sälja in mig någonstans just nu. Faktiskt.

Jo, just det, man börjar söva maten på ICA också. Ja, jäklar va fint man gungar mjölk och bananer fram och tillbaka längs med hyllorna under handlingen. Det är ju för väl då att jag inte behöver handla så ofta.

Ja, ja. Jag blir nog normal jag också. Så småningom.

1 kommentar:

  1. Hallå där!
    Så huvudet på spiken. Känner igen mig där. Tur att jag inte ger mig ut så ofta jag heller ;)

    Fick en award till min blogg och skulle skicka den vidare. Så jag valde ut mina fem favvosar och skrev lite om den. Och din blogg är en av dem ;)
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/man-ar-poppis.html

    Hoppas allt är bra.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera