tisdag 24 januari 2012

Morgonstund har guld i mund

Vi försov oss riktigt ordentligt såhär sista skoldagen. Ja. Så ordentligt så att vi mest sprungit omkring sömnrufsiga och förvirrade den senaste timmen. Själv var jag så mosig så att jag förgäves försökte sätta ned smörkniven i mobilen istället för i smörpaketet. Japp. Sen när det var så bråttom att det blev dags att göra om planeringen för vem som skjutsar vem och vart, då säger jag till en rasande Ingrid (missnöjd med kläderna som plockats fram kvällen före) att hon får ta på sig "precis vad hon vill".

Så nu sitter jag här vid frukostbordet mittemot Ingrid som är klädd i alla sina danskläder (det blir några lager kan jag tala om) och som redogör för hur ett könsbyte går till. "Det har farmor berättat".

Jahapp.

1 kommentar:

  1. HO HO HO vad mycket man hör som kommer ur sina barns munnar som man ibland tycker att NJAAE det kanske inte var så bra men what the heck liksom…gjort är gjort ;-)

    SvaraRadera