onsdag 4 januari 2012

När en 7-åring ska sova

Klockan elva igår insåg jag och Jimmy att vi blivit blåsta av Emil. Stenhårt blåsta. För ungefär en och en halv timma tidigare var jag inne hos honom och sa att det var dags att stänga av julklappsMp3n från farmor med tusentals timmar "Sune" på. Efter några turer fram och tillbaka bestämmer vi att han ska få lyssna färdigt på skivan som Ingrid valt ut, satt i cd-spelaren och därefter somnat ifrån (efter några obligatoriska turer till toaletten och ett glas vatten).
Så går tiden, skivan spelar Saltkråkan, och jag börjar tänka att nu, nu sover dem. Allihopa.

Mmm... vuxentid...skööönt...dricka té...prata med en vuxen om vuxensaker...

Då hörs ett okontrollerat tokfnitter inifrån storbarnens våningssäng. Ett sådant där kluckande fnitter som inte alls går att koppla till Tjorvens sång "Nu ska du höra nånting som jag vill tala om...". Häpp. Så har man gått på den också. Klart är att en orutinerad 7-åringsmor som jag inte har lärt mig följa upp överenskommelser som dessa. Klart är också att om Sune inte varit så förjäkla rolig så man inte kan hålla sig för skratt och därmed hörs trots Tjorven som täckmantel, så hade inte somliga föräldrar märkt att Emil inte tänkte sova inatt.

Ja, ja. Tur att det är lov.

1 kommentar: