torsdag 12 januari 2012

Ordning å reda, imorrn är de fredá. Typ

Varje morgon lämnar tre familjemedlemmar mig i vår dörröppning, vinkandes och hojtandes "-Pössåkram, jag älskar er!". Sedan stänger jag dörren, vänder mig om, och myyyser.

Eller?

Näe, inte riktigt faktiskt. För det är ta mig sjutton otroligt vad ett par barn och en vuxen kan göra med ett hem på en liten kort morgonstund.
  • Det är lingonsyltsavtryck på samtliga matrumsmöbler
  • Hårborsten är slängd på matbordet och det ligger tofsar, hårspännen och diadem överallt
  • Blöta handdukar ligger slängda på badrums/köksgolvet
  • Tandkräm sitter fasttorkat på skåpluckorna, förmodligen först ditkletad av misstag av Emil och sedan använd som fingerfärg av Ingrid
  • Det ligger cirka hundra trosor stl 116 på barnens sovrum, det är nämligen oerhört vitkigt att det blir rätt trosa för dagen. Vet inte vad det är som avgör valet, men klart är att jag inte alls har någon känsla för det där eftersom jag får en utskällning så fort jag deltar i aktiviteten.
Idag var det inte så farligt. Kände mig ovanligt nöjd faktiskt. Fast då ringer telefonen:
"-Emil kommer upp igen, jag har tappat bilnyckeln i sjön!" Japp. Sådant som bara händer en ö-bo. Det blev till att riva ut hela huset för att hitta extranyckeln (ska slänga det där förbannade nyckelskåpet i hallen) och tillslut finner jag den. I el-skåpet. Så fick man städa den här morgonen också då.

Fast belöningen blir en kopp kaffe framför kaminen sedan, så det gör inget. Faktiskt.

1 kommentar: