måndag 9 januari 2012

Shoppat i smyg

Jag har köpt en sprojtans ny Ergo baby bärselemojäng för en dryg tusing, fast vi skulle vänta till Malaysia där ALLT är billigare, och soligare, och lyckligare i största allmänhet.

Jag hoppas att Jimmy kanske inte kommer ihåg att den inte alltid funnits, typ: "-Men ääälskling, kommer du inte ihååg att vi hade den är när Emil var liten? Jasså, gör du inte? Guu vad konstigt. Vi som haft så mycket nytta av den." Det har funkat förr. Fast det kan tala emot mig att vi har åtskilliga bildbevis på när vi vandrade uppför varåvartannat berg i Alsen med Emil till fots, hängande i någons hand eller uppknuten med en halsduk på Jimmys rygg. Fungerar därför förmodligen inte.

Kanske jag kan hävda att en god människa gett den till mig? Eller att hon i kassan hävdade bestämt att de tvärtom är dyrare i Malaysia, absolut. Eller att jag glömt att vi skulle vänta tills resan och definitivt minns att han bad mig köpa en. Snarast. Var det inte så?

Eller så gör jag ett blogginlägg om det, ett som kanske får honom att dra på smilbanden och som kanske gör att han bara tycker ja e gulli... Vad säger du, älsklingssöteJimmy? Pusspuss...

2 kommentarer:

  1. Eller argumentet att den blir oumbärlig på flygplatsen/flyget.

    SvaraRadera
  2. Ja, men faktiskt. Den blir ju såklart rikligt använd då ju. Bra där Sandra.

    SvaraRadera