söndag 1 januari 2012

Tant Elin

Insåg på promenaden idag att jag verkligen, VERKLIGEN har blivit gammal. Det baserar jag på att jag sedan alltid har suckat åt min mammas uppskattning av serien "Helt hysteriskt". Fram till häromdagen, för då plötsligt finner jag mig själv i soffan hos mina föräldrar. Och jag skrattar. Och jag känner igen mig.

I en tant som heter Hyacinth och är typ 60 år gammal.

För tio år sedan såg jag absolut ingenting humoristiskt i den där serien. Jag hatade den innerligt och tyckte att min mamma var helt knäpp som tyckte att den var bra. Detta är en av flera förändringar som skett med mig den sista tiden. Jag har nämligen på senare år börjat tycka att På spåret och popcorn är att föredra framför en kväll på stan med drinkar . Jag har även börjat tycka att korsord är lite småkul och att långkalsonger är väldigt praktiska och användbara. Typiska tecken på ålderdom.

Snart börjar jag väl nitiskt läsa dödsannonserna i DN och snyta mig rakt ut i luften med ett finger på ena näsborren på morgonpromenader också. Lovely.

2 kommentarer:

  1. Så snyter sig min man ofta när vi är ute. Och jag blir lika galen varje gång.

    Och han gillar också att utnyttja rabattkuponger, tantvarning så det skriker om det.

    Eller gubbvarning menar jag.

    SvaraRadera
  2. Haha, det får vi inte hoppas ;) kram

    SvaraRadera