torsdag 19 januari 2012

Underhållning

Medan vi får tiden att gå till år 2020 har vi insett att saker dessutom måste underhållas, ja, ni vet "tas om hand" liksom. Som att väggarna måste målas, och spikhål fyllas osv. För ett par veckor sedan kavlade jag upp ärmarna och försökte underhålla lite, dvs jag rensade duschens avlopp. Det är lika bra att man gör det rejält (förstås), så man slipper hålla på med det igen på länge tänkte jag. Fast det får inte göras fööör rejält, det vet jag nu, för då börjar duschen läcka. Sedan läcker den i några veckor medan mannen sliter sitt snaggade hår och köper diverse konstiga flaskor med skum. Därefter påföljer ett duschförbud, precis EFTER att mannen duschat och strax FÖRE att jag ska hoppa in.

Så idag har jag tvättat håret i Ines badbalja som stod i duschen när Jimmy tvättade sig, och således var fylld med hans avlagda duschvatten.

Kan man definiera mitt hår som rent då?
Det tycker jag.
Om man är snäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar