torsdag 9 februari 2012

Borsta tänderna nu för bövelen!

Näpp, så kan man inte säga för att få barnen att gilla tandborstning. Inte i den här familjen i alla fall. Fast i morse kom jag på knepet att få Emil mer motiverad. Jag berättade nämligen att man kan se ordentlig tandborstning som en sorts investering. "-Vad betyder investering?" frågade han då och såg intresserad ut. Det är ett sätt att försöka tjäna pengar, svarade jag, det betyder ungefär att du tjänar pengar på att ta hand om dina tänder.

Aldrig har ett gap varit så stort som hos min son idag. Det säger jag er.

2 kommentarer:

  1. Lysande! Nu kommer han snart att undra vart pengarna är.... ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mmm, hoppas det dröjer tills dess. Det är så skönt att slippa lirka/locka/manipulera upp munnar. Faktiskt :)

    SvaraRadera