onsdag 1 februari 2012

Flytta eller inte flytta? Det är frågan...


Vill jag flytta till ett sommarparadis och vara mammaledig ett par år extra med städhjälp som är asabillig och barnvakt som kostar typ nada? Eller vill jag bo på en ööö i ett yttepyttelitet hus som måste byggas ut och börja jobba i augusti och uppleva vinter de kommande åren.

Hmmmm, what to do, what to do...

Alltså. Det lutar typ galenslalombackeiÅre-mycket mot att jag vill bliva en malaysisk housewife. Så man får nog faktiskt kalla saken för biff vad mig anbelangar. Nu hänger allt på att Jimmy blir nöjd med kontraktet. Ett papper med lite tjusiga bokstäver och siffror på ba. Så är livet en fest sedan. 

Så: Heja kontraktet, heja!

p.s maten är skitgod oxå! d.s

7 kommentarer:

  1. HEJA HEJA HEJA !!!

    man ska alltid göra allt tre gånger.....eller är det en tvångstanke ;-)

    SvaraRadera
  2. Då hejar jag på jag också!!! Vilken möjlighet att få uppleva annat i livet än bara lilla Sverige, som finns kvar när man vill dit igen.

    Kram och lycka till.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag ju inte tre kids att valla på dagarna (men det finns ju skolor, dagis unt so weiter) men det är rätt behagligt att vara spouse vågar jag love. Do. It.

    SvaraRadera
  4. Sverige finns kvar. Lovar ;-). Hoppas ni har det super, superbra och INTE längtar hem!

    SvaraRadera
  5. Jag kan vara Nanny och housekeeper mot mat och husrum.....Kram Farmor Y

    SvaraRadera
  6. Oh ja - heja heja heja!

    barnen kan kanske signera kontraktet så lär det vara snabbt överstökat?

    Maria - bokstaverat (av någon anledning kan jag inte kommentera som det idag!?)

    SvaraRadera
  7. Wow, häftigt! I love Malaysia! Ska bli kul att följa din fina blogg! Happy Sunday! towe.

    SvaraRadera