måndag 13 februari 2012

HjältenJimmy

Så kommer HjältenJimmy hem och är sådär lite terapuetig och pratar lugnande med Ingrid och säger snälla saker till mig och berättar för familjen att det är en ond spiral, förstår ni, och den måste vi ju ta oss ur, och det kan inte en 4-åring göra själv utan alla måste hjälpas åt. Och jag undrar vad faen jag ska göra nu då, när Jimmy plötsligt känns bättre lämpad som förskolepedagog än jag. Vad ska jag göra anspråk på? Inte blir det nåt åt ingenjörshållet i alla fall. Helst inte Vetenskapens värld heller.

Kanske man ska lära sig laga mat, trots allt...


4 kommentarer:

  1. Åhh, vill skicka dig en stor kram nu, igenkänningsfaktorn är hög kan jag säga. Det är inte lätt med obstinata små tjejer. Det svänger sa katten...

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Lätt att vara "hjälte" när man kommer hem och inte är mitt i det hela tiden... ;)
    Helt säker på att du är vardagshjälte du med! Kramar i massor! Kicki

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt att vara mamma 24 timmar om dygnet i ett främmande land oftast ensam. Men det är bara att räkna till 3000, andas och tänka det blir bättre....och Elin du är en skit bra mamma det är bara barnen som är knepiga. Jag tror att när du bor där behöver du även nåt annat att göra än bara vara mamma tex leka företag med oss och alla våra produkter( skojar nästan) .
    Om ni inte har en Ipad redan så är det en väl investerad familje leksak. Vi brukar både hota och muta med allt från spel,tv och allt annat man kan göra. Det brukar funka riktigt bra...jag behöver inte ens höja rösten.
    En extra stor kram

    SvaraRadera