fredag 17 februari 2012

Jag är jäkligt nöjd faktiskt

Jag är så otroligt nöjd med jobbet måste jag säga. Jimmys jobb alltså. Fy faen va bra det är! Mitt eget jobb går det väl sådär med får man säga, de var ju inte så sugna på att ha mig hängandes kvar i datorsystemet ett par år till direkt. Näpp, så man får väl snart börja kallas sig för arbetslös helt enkelt. Börja på ny, fräsch, förmodligen och förhoppningsvis ännu bättre kula när jag återvänder. Under tiden tänkte jag plugga på distans litegrann, medan jag ligger i solen å dricker pina colada liksom... 
Näe, vem faen dricker sådant egentligen? Jag vet inte. Jag har ju Ines på dagarna dessutom (och världens bästa storbarn när de kommer hem från skola/förskola) så det blir väl inte så många paraplydrinkar i en tjusig solstol där jag kan ligga och åma mig med en dunderbrun, vältränad kropp garnerad med tjusig bikini, men ändå. Det är inte så viktigt faktiskt. Näpp. För viktigast är att man har roligt, det har jag alltid sagt, typ, och roligt det är det redan. Trots kvarvarande rester av gravidfläbb och massor med två centimeter långa hårstrån i luggen som kompensation för det som ramlade av efter förlossningen. Inget av det spelar någon roll.

För just nu har vi det så himla bra. Det går nog nästan att kalla det för världsabäst till och med. Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Ok. Jag har funderat klart nu. Vi byter. Rakt av. Ett snöigt Sunnanå (ha, ha, nu har allt regnat bort) mot ett soligt Malaysia.

    Äggen och råttorna får du på köpet. Jag är inte den som är den.

    Tack på förhand!

    Den generösa fru Sederblad

    SvaraRadera
  2. På något vis efter att ha läst din blogg, tycker jag att det är du värd :-)

    SvaraRadera
  3. Fru S, din generositet är överväldigande! ;)

    Tack fina apieceofHappiness. Du är så gullig!

    SvaraRadera