fredag 10 februari 2012

Moderligheten måste ju begränsas ibland

Ni vet den där känslan av att gå och lägga sig på kvällen och ha solfrossa. Av att ha så ont på ryggen och axlarna så att man inte kan ligga på madrassen. Av att ha ångest för att man inte smorde in sig på hela dagen fast man var likblek och solen stekte.

Ni vet DEN känslan.

Jag har hittat mannen som personifierar den. Han bor här på hotellet. Han är blek och dricker massor med öl när han badar, och framförallt så badade han i 6 timmar i ett 35 gradigt Malaysia utan att smörja in sig igår. Hur jag vet det? För att hans röda kräftrygg lyste upp till mig på 14:de våningen. Modern i mig ville rusa ner och smörja hans rygg med en fet klutt solskydd 50. Alternativt kunde jag tänka mig att låna ut Emils UV-dräkt, fast det gjorde jag inte. Jag tittade på honom från fönstret istället, man måste ju sätta gränsen för sin moderlighet någonstans tänker jag. Min gräns går vid att smörja in främmande röda män med solskyddsfaktor 50. 

Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar