måndag 6 februari 2012

Nu ska jag börja ta med en bajsblöja på stan

Så fort man kommer utomlands så blir det rätt uppenbart att vi människor hanterar det där med barnuppfostran lite olika. Som i tidningen i morse, där stod i en notis om en man som blivit tillsagd av polisen efter att ha gnidit in sin dotters läppar med bajs från en allmän toalett på en marknad. Typ det absolut vidrigaste jag hört i hela mitt liv. Vad hon gjort? Hon hade vägrat hjälpa honom att hålla fram en kasse när han handlat. Mhm. Såklart man blir arg liksom, helt givet ett gnidabajsläge.

Eller inte alls!

Det gör ju också att man inser att om de egna barnen fostrats i en sådan familj här så hade nog bajs varit deras enda föda de senaste åren. Tur för dem att jag och HjältenJimmy inte jobbar så. Förmodligen och förhoppningsvis gör inte majoriteten av lokalbefolkningen det heller.För nog för att jag sett en och annan dask och låtit det passera, för jag vet efter min tid i London att det är både socialt accepterat och lagligt i världen och att det inte är mycket man kan göra åt det som svensk, passerande kvinna. Bajsgnidning däremot, det säger jag med en gång, att det tolereras icke! Passa sig den som hittar på något sådant när jag är i närheten. Det råkar nämligen vara så att jag har flertalet bajsblöjor på lager här hemma, och jag menar att det skulle kännas finfint om de kunde komma till användning för ett gott ändamål.

Som att uppfostra idioter med till exempel.


3 kommentarer:

  1. Men usch vad vidrigt, hur kan man göra så mot sina barn?! En fråga bara, varför lagrar du bajsblöjor ;) .. Ja, just ja, för att uppfostra idioter var det ju :))) ..

    Trevlig måndag på dig!

    SvaraRadera
  2. Men f_n va hemskt, det gör man ju inte ens med djur.
    Inte här hemma i alla fall. Dem skulle lära lite av oss istället.

    SvaraRadera
  3. Haha, jomenalltså, jag laaagrar dem ju ínte, men jag har en mycket produktiv dotter så det finns alltid bajs att tillgå. Du vet.

    Ja-a, visst borde vi lära ut ett å annat om ett sjysst förhållningssätt mot barn. Apselut.

    SvaraRadera