torsdag 23 februari 2012

Skolbesöket som sagt.

Jag tycker att det gick bra faktiskt. Mest tack vare guiden som i sin tur har fostrat tre söner och Christina som bor här redan och har erfarenhet av mina barn sedan veckorna tillbaka. Så medan jag talade med en kvinna som arbetar på skolan så skuttade barnen runt med Christina och tittade på skolans sköldpaddor å sånt. Allt verkade superbra! Nu hoppas vi bara på att barnen kommer in redan till hösten!

För övrigt kan jag säga att pedagogen i mig granskade skolan och fann att den överträffade svenska skolor med hästlängder. Alla klassrum var fyllda med målade alster uppsatta som girlanger i taket, det fanns massor med spännande material och rummen var så inbjudande att man bara ville hoppsa in och sätta sig med sin mattebok och börja plita ned saker i den.

Nästan så att jag också vill börja skolan känner jag. Faktiskt.


5 kommentarer:

  1. Härligt att det gick bra och som du beskriver det, så skulle jag också kunna tänka mig att börja i den skolan också.

    Du förresten, jag blev så full i skratt häromdagen när jag kom en sak. Det var när du skrivit om att Jimmy var sjuk, då fick ju jag för mig att det var en av barnen, så det var därför jag skrev "åhh krya på dig Jimmy". Alltså jag skrattar fortfarande åt det, för det kunde ju ha uppfattats väldigt fel, jag känner ju inte ens din karl, alltså det är klart att jag ville att han skulle krya på sig, men jag skulle nog inte ha uttryckt det så, haha.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss...så har jag också gjort..alltså uppfattat något så fel så:)))

      Radera
    2. Hahaha! Det var ju bara trevligt tyckte jag, att det fanns folk i Sverige som ville att han skulle tillfriskna.

      Radera
  2. ja jag med, satt här och läste med ett leende:)) kram kram..

    SvaraRadera
  3. Svensk skola är under all kritik. Eller så är jag bara överdrivet kritisk mot barnens skola. Är det en internationell skola som barnen ska börja på. Hur gamla är kidsen? Jag är jättenyfiken på alla utlandssvenskar med familj es vi har funderat så många gånger på att flytta. Mannens jobb ger möjlighet att ha utlandstjänst lite överallt nämligen. Det är nog mest jag som bromsar och är lite chicken så där.

    SvaraRadera