torsdag 2 februari 2012

Svett, fett, lingontvätt (eller vad säger du, PappaFroby?)

Jag kan konstatera att det är varmt här. Alltså 30 grader, konstant. Inte någon svalka på kvällar och nätter, utan ständigt galet varmt. Och det är jätteskönt! Framförallt när man kan bada i poolen och gå i köpcenter som är åtta våningar med underbar AC. Fast, med värmen kommer även... just det: SVETTET. Ines vaknar plaskblöt i sängen och barnen är ständigt glansiga i ansiktet. Jag själv toksvettas. Detrinnersvettnedförminabensvettas. Så jag har lagt mig till med en ny gångstil. Vart fjärde - femte steg typ så drar jag bort svetten på baksidan av smalbenet med foten från motsatt ben. Gillar inte bendropparna liksom. Kanske kommer kroppen vänja sig vid värmen, jag hoppas det. Jag misstänker dock att Mothernature som vanligt är lite extra jäklig mot mig, så förmodligen kommer jag att vara den där felande länken, den som aldrig vänjer sig, den som i flera år framöver kommer att torka bort bensvett med fötterna. Sedan kommer jag att fortsätta med det när jag kommer hem, som en tvångstanke.

Undrar om man kan bada i Absolut Torr...
 

5 kommentarer:

  1. Alexandra aldred2 februari 2012 08:17

    Åh, va härligt med värmen. Vi har ju inte riktigt det problemet här i hässelby...idag - 15 ganska uppfriskade. Kram

    SvaraRadera
  2. Be careful with what you wish for, my friend ;-)...

    SvaraRadera
  3. Kul läsning... Värmen vänjer man sig med, något man INTE gör med kyla, -15 just nu. Avundsjuk??
    MorbrorB

    SvaraRadera
  4. Näe, fyy för kyla. Inte avundsjuk. Alls.

    SvaraRadera