måndag 20 februari 2012

Utvärdering av hotellet

Bra saker med hotellet:
  • Det finns en executive-våning. Dit får vissa av hotellgästerna gå och äta frukost eller ta ett snack framåt kvällen. Där finns det gratis öl och vin också. Sådant uppskattas mycket av de vuxna i den här familjen. Väldigt mycket. Barnen å sin sida tycker om att plocka fruktbitar och vårrulleaktiga saker på små fat och mumsa på dem, så everybody wins. Faktiskt. Där hänger vi ganska frekvent får man säga, och det är nog en av de sakerna jag uppskattar mest med hela hotellet. Framförallt när barnen är helt omedgörliga, ni vet sådär så att man hellre bajsar offentligt än tar med dem till en restaurant. DÅ är det bra med fruktochvårrullemiddag, det vill jag lova er.
  • Chokladfontänen gillar jag skarpt också, fast jag använder den nästan aldrig. Det är mest att den existerar i min vardag som jag tycker känns väldans trevligt.
  • Poolen älskar jag också förstås, vad hade jag gjort hela dagarna med alla dessa barn utan poolen. Jag vet inte... vill helst inte tänka på det heller.
Dåliga saker med hotellet:
  • Städarna envisas med att lägga en massa Kitkatchoklad i kylen varje dag. Och jag fortsätter äta upp dem med en förhoppning om att förrådet ska ta slut nån gång så jag slipper frestelsen. Det har inte gjort det hittills, tvärtom har städarna läst av mitt försök att bli av med chokladen som att efterfrågan är stor hos oss, så de ökar bara dosen hela tiden. Jobbigt.
  • Det här med badkaren som finns i samtliga hotellrum var något som jag verkligen såg fram emot att få använda. För det såg så lyxigt ut på bilderna. Det är bara det att vårat badrum har lite lätt insyn från huset bredvid, så nått romantiskt bad med Jimmy blir det inte. Möjligtvis med kläderna på, men då försvinner ju rätt mycket charm och vitsen av att bada blir även den något påverkad. Så, näe, inget bad i kar, den här gången.

Jag ger det här hotellet 9 bananer. Det bli bra.

3 kommentarer:

  1. Haha det där badkaret var ju som gjort för en reklamkampanj för hotellet. Typ. Inte.

    Men chokladfontän förstår jag är väl värd nio bananer. Men...det blir inte väldigt kladdigt eller? Och då tänker jag framför allt på kombinationen flytande choklad och små barn..

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, med en insynen får man allt vara exhibitionist för att ta romantiska bad. :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Näe, blir inte kladdigt. Vi har ju servitörsarmén som back-up när det blir spill. Tackålov!

    Vi är inte exhibitionister. Än. Vem vet vad som händer efter några år i Malaysia(förmodligen motsatsen eftersom det är så många med burka här, men ändå, jag kanske blir upprorisk och näckar, you never know..)

    SvaraRadera