lördag 4 februari 2012

Våningarna i Penang

Jomenserru. Det där var ju väldans fläkigt och flådigt och fint. Framförallt utsikten från lägenheterna var helt otrolig. Se bara:







Tyvärr lät jag Jimmy ansvara för kameran, så bilder på snoffsiga vardagsrummen i två av lägenheterna existerar inte. Ni får tro mig när jag säger att jag hade kunnat förstora fotona och smacka upp dem på väggen hemma, eller ha dem som julkort nästa år. Japp. Dessvärre var de som var fina för små ("bara" 260 kvm) och de stora för ofräscha. Så det får bli fler turer, och det gör mig ingenting, bara vi kan hyra in en barnvakt nästa gång. För Ingrid är bara trevlig tills det inte är kul längre, och Emil hänger över trappräcken som på andra sidan öppnar upp ett fritt fall på 32 våningar. Ingen av dessa egenskaper välkomnas av små tjusiga Evian-mäklare som klistrat fast sin iphone mot örat för det ringer ändå hela tiden och då är ju bägge händerna fria, typ. Nu vet vi iallafall att vi letar efter lägenheter som är minst 400 kvm (måste ju passa på när tillfälle ges ju. Dessutom är det inte jag som städar...) och att vi vill ha nya möbler, inga insuttna soffor här inte. Det låter väl som rimliga krav? Jag tror det. Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Vilken lägenhet, vilken utsikt och herre gud vad högt upp!!!!

    Klart ni ska passa på. Kan ni hitta ett för 400kvm "so go for it". Barnen kan springa runt tills dem blir trötta. PERFEKT ju ;-)

    SvaraRadera
  2. Åhh underbara Penang! Var länge sen jag var där men ett sånt fint ställe. Snart bär det av till Kuala Lumpur, ska bli underbart! Härlig blogg! Happy Sunday! towe.

    SvaraRadera