onsdag 21 mars 2012

Dags att införskaffa champagne igen kanske?

Snart, snart, snaaart får vi....trumvirvel.....eeen toalettdörr! Det är sant! Vi ska fixa en dörrjäkel OCH bygga in ett stort kylskåp i köksväggen. Asså, det är ju så man tuppar av. Tänk att få gå på toaletten ifred liksom. Jag menar, exempelvis häromdagen när Jimmy spontant bjöd in den trevlige grannen tillika snickaren som ska få utföra detta efterlängtade arbete hos oss. Då satt ju jag på toan. Naturligtvis. Eftersom torktumlaren var på så hörde jag inte att Jimmy tänkte göra husesyn med snickare förrän hans huvud ploppar in genom dörrgluggen. Blev en inte alltför engagerad torkning kan jag säga, och min längtan efter en dörr blev ännu lite starkare. Japp. Man kan konstatera att vid det här laget är detta en av världshistoriens mest efterlängtade toalettdörrar.

Vem vet, jag kanske till och med fäller en lyckotår vid invigningen. Ungefär som när vi spolade på toaletten för första gången. Vi stod samlade runt detta nya, vita, blankpolerade underverk med höjda champagneglas i händerna och väntade på att Ingrid skulle bli färdig. Barnens farmor var inbjuden också. Så skålade vi så småningom i champagne och tjoade och jag fällde en liten, liten diskret tår. Över att mitt barns avföring sköljts bort i ett rör.

Det är få förunnat att känna sådan glädje över en toalett. Faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Det är dom små ögonblicken i livet som kan vara dom stora :) ..

    SvaraRadera
  2. Ja, det där med dörrar! Vi har toadörrar, men jag har inte förstått att mina barn har kommit upp i den åldern där de faktiskt klarar sig själv under en längre stund! Nej, jag har dörren öppen fortfarande, inte på vid gavel, utan bara lite på glänt. Bara ifall någon behöver mig! När mina barn går förbi, suckar det och stänger dörren! Åh, mamma, pinsamt! Ja, då känner man sig liten!
    Jag ska faktiskt börja unna mig lyxen att stänga om mig OCH låsa!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Ja, man ska vara glad över det lilla ;-)...

    SvaraRadera
  4. Absolut, det finns alltid en bra anledning att fira med champagne. Som en toadörr. Korka upp och skål från mig! kram towe.

    SvaraRadera