fredag 23 mars 2012

En sådan där mysig och härlig helg.

Det ska vi ha oss, det tycker jag. En sådan helg där vi låter Mamma&PappaFroby bli väckta kl 0530 av att barnen är sugna på jordgubbstårta. En sådan där helg där somliga får operera mormors navel med en plastgaffel och några topsar (hon blir ordentligt lagad och plåstrad sedan, jag lovar). En sådan där helg som får PappaFroby att somna i soffan vid 10. En sådan där helg som jag får pussa på syskonbarn och kanske, eventuellt, förhoppningsvis får se dem leka fredligt med mina egna barn. Med stark betoning på kanske, eventuellt då alltså. För jag misstänker att en viss fröken kommer att puttas och nypas när hon inte får bestämma, och att en viss herre då kommer att bli ilsken och försöka lägga sig på redan nämnda fröken. Vi får se.

Under tiden vi gör livet lite svårt för mina föräldrar så kan HjältenJimmy åka iväg med sina vänner. Så kan han dricka vuxendricka och konversera utan att bli avbruten av nån som behöver sjunga en sång om Gud eller som behöver snorpapper. Sedan kan han gå och lägga sig sent och vakna efter lunch och liksom verkligen frodas i allt sådant där som barnfria 30+människor gör.

Ja-a, det är en fantastisk helg som närmar sig. Det är det verkligen.


3 kommentarer:

  1. Vart exakt kommer din läckra man med kompisar vara under helgen?

    Hälsningar Angela

    SvaraRadera
  2. Önskar dig den bästa helgen. Det verkar som att Angela ska ha det.... :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ha,ha... Önskar er en härlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera