söndag 18 mars 2012

En söndag.

Barnen är hos farmorn. De har sedan igår vid lunchtid badat med vattenballonger, läst, lekt, bakat pizza, spelat nintendo och inte bråkat med varandra alls. Jag och Jimmy och Ines har legat i soffan, legat i sängen, ätit godis tills vi blev illamående och sedan gjort middag för att sluta må illa. Vi har inte bråkat vi heller. Ganska fin helg tycker jag, lite lagom sådär, precis så som jag har längtat efter att få ha det då och då under semestern. Jag har liksom saknat en liten paus i soffan bara. Det är i princip allt en mor behöver för att vara glad och go. Och kärlek behöver hon förstås. Och mat.

Resten av dagen fortsätter nog ungefär såhär, med lite mer mat och soffhäng och så småningom två trötta, lyckliga, rosiga barn som luktar farmorbadade och som inte har bråkat på ett dygn med varandra och därför har lite att ta igen. Det är faktiskt precis så jag vill ha dem idag. Mina fina storbarn.

Men innan det händer ska jag klämma i mig en kaffe till, och kanske några bitar choklad...

1 kommentar:

  1. SÅÅÅ härligt ni har haft det då! Väl värda gissar jag :)

    Kramar

    SvaraRadera