tisdag 20 mars 2012

God kväll!

Det finns få saker som får mig så varm och trygg inombords som när jag ligger bredvid min snarkande, ihoprullade lilla Ines. När jag lyssnar på ljudet av hur resten av familjen sakta men säkert avslutar dagen. De läser Bamse, pratar, fnissar och sedan går två av dem motvilligt tillslut med på att borsta tänderna. Det krävdes som vanligt en hel del övertalning och en lite barsk kommentar från Jimmy om att tålamodet nu var slut och Emil kan du snälla komma fram. Så himla hemtrevligt!

Min familj liksom, inga blivande tandläkare inte, men kanske möjligtvis en tandläkares inkomstkälla.

Mvh
Inget Nytt Under Solen Froby

2 kommentarer:

  1. Ja, det är bra nog. Man ska bidra till nationens välmående. Även tandläkarnas :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mmmm. Familjen. Det bästa som finns. Även när man måste plocka fram barska rösten.

    SvaraRadera