onsdag 7 mars 2012

Herreguu, det är ju bara 3 dar kvar.

Har vi verkligen varit här i 7 heeela veckor snart? På riktigt? Inte konstigt att jag och barnen är trötta på varandra då. Med tanke på att den enda gången som jag varit ifrån dem var i 15 minuter för några dar sedan när jag bestämde mig för att motionssimma när det stormade ute. Det var skönt, men kanske inte den vila som min själ behöver efter att ha varit väktare åt mina galningar såhär länge. Nej, det räckte inte riktigt. Det är ju en av fördelarna med att komma hem, att barnen ska få träffa sina kompisar och vara i skolan eller hos världensbästadagmamma. Och att jag ska få träffa mina syskonbarn förstås, snart är de fyra små knoddar att älska och säga "-åh va stoor du har blivit!" till, och en stor tjej, men henne nyper jag inte i kinden. Dessutom blir det en kusin till på HjältenJimmys sida. Det blir så mysigt! Tackålov för att alla var så vänliga och hade intimt ungänge (som det heter) vid en tidpunkt som passade oss. Så vi hinner träffa alla bebisar innan vi flyttar menar jag. Mycket vänligt indeed. Japp, sedan ska man ju börja sälja av halva sitt bohag (typ), sälja bilar, hitta hyresgäster, packa ihop sitt liv och säga hejdå, hejdå och pussåkram till allt och alla.

Hrrm. Det blir en intensiv vår det här. En seriöst intensiv vår. 

4 kommentarer:

  1. Tiden går fort när man har roligt, men det blir väl skönt att komma hem och få umgås och kramas lite med nära och kära, innan det bär av på riktigt. Vilket äventyr för er, liiiite avundsjuk är jag allt, på att få prova bo i ett annat land osv. Men istället för att göra det, så får jag ju följa er spännande resa istället, vilket är nog så roligt.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag är helt galet imponerad över att du inte ENBART har gråa hår efter sju veckor med barnen utan paus (i alla fall som dina barn verkar likna mina och du har ju dessutom TRE!).

    SvaraRadera
  3. Intensiv men spännande! Jag är så glad att jag hittat till din blogg, ska bli ett nöje att följa ert äventyr! kram towe.

    SvaraRadera
  4. Det är bara så himla häftigt!

    Tycker hon i trätofflor

    SvaraRadera